Het belang van een goede service binnen de taxibranche

8 Juli, 2015 15:28

De taxibranche in Londen is misschien wel de best aangeschreven ter wereld en te herkennen aan service gecombineerd met Engelse hoffelijkheid en herkenbare auto’s. Dat moet ook Azerbaijan hebben gedacht, toen ze ter gelegenheid van het Eurovisie Songfestival in 2012 zo’n 1000 TX4s naar het land haalde. Maar waarom deden ze dat en hoe staat het er nu met de branche?

Het belang van hoffelijkheid bij een taxidienst

Goede service en herkenbaarheid zijn belangrijk bij een goede taxidienst. Bij een privéchauffeur, directiechauffeur maar ook als het over het algemene openbaar vervoer gaat. In Azerbaijan namen ze daarom een voorbeeld aan de taxibranche zoals die in Londen te vinden is, en dat deden ze door dezelfde taxi’s naar de hoofdstad Bakoe te halen.

De ceo van de Britse automaker Manganese Bronze Holdings omschreef het succes destijds als volgt:

“All the surveys indicate that London has far and away the best taxi service in the world in the view of business and tourist travelers.”

De rol van het Eurovisie songfestival

Ter gelegenheid van het Eurovisie Songfestival kocht Azerbaijan zo’n 1000 donkerpaarse TX4’s. Deze werden aangeschaft ter bevordering van de economie en het toerisme. Ongeveer 1000 chauffeurs werden getraind om de toeristen te woord te kunnen staan. Door op basisniveau Engels te kunnen spreken, hoopten ze de taxi’s toegankelijker te maken. En de goede service bleek te werken. Twee jaar later, in 2014, werden er wederom 500 TX4’s in de hoofdstad geplaatst. Een Londense taxi is daardoor allang geen uitzondering meer.

Goed voorbeeld doet goed volgen

Azerbaijan nam een voorbeeld aan de goede taxiservice vanuit Londen omdat het waarde hecht aan een goede service. Bent u zelf op zoek naar een gekwalificeerde, vriendelijke en ervaren chauffeur? Boek dan bij Verhoef Service Company een directiechauffeur of privéchauffeur.

< Ik zie ik zie ... waarom een automobilist scherp moet zijn Taxigebruik in New York >